Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na początku roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 przesuwają się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w wczesnym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To niezwykły wzrost rok do roku (w wczesnym kwartale 2019 r. koncern mówił o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do stanu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w dzisiejszych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości i popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W krajach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do komunikacji informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo robionych z wykorzystaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu przypadkach nie monetyzuje. Również w sektorach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w dużym elemencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w czasu miesiąca użytkowników. Toż o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do stanu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wykorzystało w marcu z przynajmniej jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Toż o 11 proc. więcej, niż w współczesnym tymże okresie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w rozmowie z analitykami stwierdził, że pandemia i połączona spośród nią konieczność siedzenia w budynku przez wiele osób zabiera się na większe przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były użytkowane do transmisji wydarzeń podejmujących się w klasie pozawirtualnej, obecnie polecane są przez nauczycieli, sektor przyjemności i firmy religijne. Już z pomocy tego stylu ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera wielki wpływ na Facebooka i określił swoje zaniepokojenie tym, że moment nią spowodowany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie wprowadzonych w dużo miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka robi nasze obowiązki zawodowe zdalnie.
zobacz również