Mark Zuckerberg

Facebook odnotował spadek dochodów

Poradnik Klienta

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na starcie roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wpisania na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 dokonują się m.in. na światowe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w pierwszym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To cenny wzrost rok do roku (w pierwszym kwartale 2019 r. koncern opowiadał o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do gustu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w dzisiejszych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” cen i popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W regionach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współpracy informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo czynionych z zachowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu przykładach nie monetyzuje. Dodatkowo w krajach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w centralnym segmencie reklamy.

W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld aktywnych w rozwoju miesiąca użytkowników. Toż o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób poszukujących na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do gustu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wykorzystało w marcu z choć jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Toż o 11 proc. więcej, niż w tymże samym momencie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w konwersacji z analitykami stwierdził, że pandemia i połączona z nią potrzebę tkwienia w lokalu przez wiele kobiet przemieszcza się na krótsze przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były grane do transmisji wydarzeń podejmujących się w branży pozawirtualnej, obecnie używane są przez nauczycieli, sektor rozrywki i firmy religijne. Właśnie z pomocy tego rodzaju ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera duzi nacisk na Facebooka i oddał swoje zaniepokojenie tym, że moment nią stworzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w moc miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka robi nasze cele zawodowe zdalnie.

zobacz również

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments